.: به نام خدا به سایت تهران تجارت خوش امدید :. .: جهت بهتر دیده شدن از آگهی های ویژه استفاده کنید :.

نحوه عملکرد موتور های جستجوگر

کاوشگران صنعت پارس آرین
عنوان : نحوه عملکرد موتور های جستجوگر
نام آگهی دهنده : گروه وب سایت وان گروه وب سایت وان
نام دسته : برنامه نويسي
استان : آذربايجان شرقي
شهر :
آدرس :
تلفن :
وب سایت : https://www.website1.ir/blog/how-search-engine-wor
پست الکترونیک : example@yahoo.com
قیمت :
آخرین بروز رسانی: 1402/03/10-21:44:20:790
آمار بازدید : 18

https://www.website1.ir/blog/how-search-engine-work


توی این مطلب آموزش سئو سایت قصد داریم نحوه عملکرد موتور های جستجوگر رو بررسی کنیم، برای شروع آموزش سئو سایت و همچنین عملیات بهینه سازی و سئو وب سایت، شما در واقع باید بدانید که موتور های جستجوگر چگونه عمل می کنند؟ و نحوه کار و مراحل موتور های جستجوگر چه چیز هایی هستند؟ تا بتوانید وب سایت تان را برای موتور های جستجوگر مثل گوگل، یاهو، بینگ و غیره بهینه کنید. چرا که اگر شما نوع عملکرد موتور های جستجوگر را ندانید، چطوری قادر خواهید بود که بهینه سازی و سئو وب سایت تان را انجام دهید.
ما در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چطوری رتبه ی وب سایت خودتان را برای موتور های جستجوگر افزایش دهید و وب سایت تان را بهینه سازی و سئو کنید. تمرکز ما در این دوره آموزش سئو سایت، بزرگترین و قوی ترین موتور جستجوگر دنیا، یعنی موتور جستجوی گوگل می باشد و این را به شما اطمینان می دهیم که اگر شما وب سایت تان را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی و سئو کنید، برای دیگر موتورهای جستجو هم در واقع بهینه سازی کرده اید.

نحوه کار موتور های جستجوگر چیست؟

نحوه کار موتور های جستجوگر چیست؟
موتور های جستجوگر بر دو بخش کار می کنند، بخش اول اسپایدر ها، ربات ها، کراولر ها یا خزنده ها هستند و بخش دوم هم الگوریتم های موتور جستجوگر هستند. الگوریتم های موتور جستجوی گوگل در حقیقت همواره در حال بروز رسانی هستند، پس همین یک موضوع به شما می گوید که حتی بعد از این که در مورد این الگوریتم ها از منابع مختلف آموزش های زیادی دیدید، کارتان با آن ها تمام نشده است و همواره نیاز دارید که در مورد الگوریتم های جدید و به روز شده این موتور جستجوگر آپدیت شوید و اطلاعات تان را در مورد آن ها بروز کنید.
ما در مجموعه مقالات این وب سایت سعی می کنیم بروز ترین و جدید ترین الگوریتم های موجود در موتورهای جتجوگر را به شما عزیزان معرفی و بطور کامل بررسی کنیم. شما احتمالا تا حالا اسم های این الگوریتم ها به گوشتان خورده باشد، اگر بخواهیم نام چند تا از این الگوریتم های معروف را بگوییم باید الگوریتم کافین، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگسخوار، الگوریتم کبوتر و خیلی الگوریتم های دیگری که وجود دارند و ما در سری مقالات این مجموعه همه آن ها را به طور کامل بررسی کرده ایم. فعلا در همین حد بگوییم که هر کدام از این الگوریتم ها کار های مختلفی انجام می دهند.
بسیار خوب در ادامه به این موضوع برسیم که موتور های جستجوگر چطوری کار می کنند؟

موتور های جستجوگر چطوری کار می کنند؟

موتور های جستجوگر چطوری کار می کنند؟
در مرحله اول موتور های جستجو همانطور که گفتیم یک سری اسپایدر یا خزنده یا کرولر دارند که این خزنده یا کرولر ها، لینک ها را دنبال می کنند، یعنی هر لینکی که سر راهشان باشد و ببینند را دنبال می کنند و اطلاعات آن لینک ها را برای خودشان جمع آوری می کنند و اطلاعات شان را در دیتابیس یا پایگاه داده ی خودشان ذخیره می کنند.
در مرحله بعد الگوریتم های موتور جستجوگر وارد عمل می شوند تا کیفیت این لینک ها و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنند و به این لینک ها رتبه و اعتبار بدهند و لینک های معتبر مناسب با سلیقه ی کاربر رو پیدا کنند.
در اینجا به خاطر اهمیت موضوع لازم است این مورد را بگوییم که موتور جستجوگر مثل گوگل بیشترین دلیل محبوبیتش این است که خیلی زیاد به کاربرانش اهمیت می دهد، پس برایش بسیار اهمیت دارد که کاربر با جستجویی که انجام می دهد صفحات مطمئن و مفیدی به اون معرفی کند تا کاربر هم بتواند از آن لینک ها استفاده کند. بسیار خوب، لینک هایی که موتور جستجو توی صفحه برای سرچ کاربر لیست می کند و نشان می دهد، نمایشی از نتایج گوگل هستند که آن خزنده و کراولر ها آن ها را پیدا کرده اند و سپس با الگوریتم ها به لینک ها رتبه و اعتبار داده شده است و لینک ها به ترتیب بیشترین رتبه و اعتبار برای کاربر لیست شده اند.

چطور لینک وب سایت را به موتور های جستجوگر معرفی کنیم؟

چطور لینک وب سایت را به موتور های جستجوگر معرفی کنیم؟
برای معرفی لینک وب سایت به موتور های جستجوگر دو راه وجود دارد. یک راه معرفی وب سایت به موتور های جستجوگر، ابزار سرچ کنسول یا گوگل وبمستر تولز است، که در مورد آن به صورت کامل آموزش هایی قرار داده ایم. راه بعدی برای معرفی وب سایت به موتور های جستجوگر با توجه به توضیحات کاملی در پاراگراف قبل دادیم می باشد. اگر قصد دارید که سریع تر وب سایت تان توسط موتور های جستجوگر دیده شود باید لینک وب سایت تان را سر راه خزنده یا کراولر های موتور جستجوگر قرار دهید. حالا چطور می شود به اصلاح لینک مان را سر راه خزنده های جستجوگر قرار دهیم؟ این کار با لینک گرفتن از وب سایت های پر ترافیک و مورد اعتماد کاربران اتفاق می افتد.
شما احتمالا تا حالا سایت های پربازدید زیادی دیده اید، که معمولا بیشتر آن ها بخشی به نام لینکدونی دارند. شاید این سئول برایتان پیش آمده باشد که چه کسی روی آن لینک ها کلیک می کند، در واقع می توانم بگویم که تقریبا هیچ کس روی آن لینک ها کلیک نمی کند، پس قضیه چیست؟ در حقیقت آن لینک ها برای کاربران نیستند، آن لینک ها برای خزنده یا کراولر های موتور های جستجوگر هستند. اصطلاحا به این لینک ها، بک لینک می گویند. شما برای اینکه وب سایت تان را به موتور جستجوگر معرفی کنید در قدم اول باید آن را در سرچ کنسول یا گوگل وبمستر تولز معرفی کنید و اگر بخواهید که موتور جستجوگر سریعتر وب سایت شما را ایندکس کند یا سریع تر وب سایت شما را در بانک خودش ذخیره کند باید لینک وب سایت تان را در سایت های پرترافیک و مورد اعتماد کاربران و گوگل قرار دهید، با این کار خزنده یا کراولر موتور جستجو وقتی وارد این سایت می شود، لینک شما را هم می بیند، و اگر لینک وب سایت شما در دیتابیسش قرار نداشته باشد، لینک و اطلاعات وب سایت شما را هم جمع آوری و در بانک اطلاعاتی خودش ذخیره می کند.

نحوه کار الگوریتم های موتور های جستجوگر

نحوه کار الگوریتم های موتور های جستجوگر
بعد از اینکه اسپایدر یا روبات یا خزنده یا کراولر ها لینک ها را جمع آوری می کنند، آن ها را وارد دیتابیس یا پایگاه داده خود می کنند. بعد از اینکه لینک ها وارد پایگاه داده شدند، الگوریتم های موتور جستجو وارد عمل می شوند. هر الگوریتمی وظیفه خاص خودش را بر عهده دارد، به این الگوریتم ها معمولا نام های حیوان ها را اختصاص می دهند که در واقع اسم این الگوریتم ها را از خصوصیات رفتاری همان حیوان ها برگرفته شده اند. بطور مثال یک الگوریتم گوگل به نام مرغ مگس خوار معروف است، احتمالا این پرنده را دیده اید، این پرنده از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است. این الگوریتم گوگل در واقع محتویات صفحات وب سایت را بررسی می کند، محتویات همان مطالب یا متونی هستند که شما در صفحات وب سایت برای نمایش به کاربرانتان قرار داده اید.

معرفی تکنیک های "آن پیج" و "آف پیج" برای بهینه سازی و سئو وب سایت

معرفی تکنیک های "آن پیج" و "آف پیج" برای بهینه سازی و سئو وب سایت
بخش اعظم بهینه سازی و سئو وب سایت، محتوای وب سایت شما است، محتوای وب سایت آن بخشی از وب سایت است که شما برای مخاطبین و کاربران وب سایت تان قرار داده اید، و چیزی است که کاربران آن را می بینند، به این بخش از بهینه سازی و سئو وب سایت، "آن پیج" می گویند. "آن پیج" آن چیزی است که شما در وب سایت گذاشته اید که کاربران ببینند.
مثلا در یک صفحه آموزش، شما یک عنوان برای آموزش قرار می دهید، یک قسمت توضیح کوتاه برای آن می گذارید، در ادامه توضیحات کامل آموزش را قرار می دهید، تصویر برای آموزش خود می گذارید، قسمتی برای برچسب های آموزش می گذارید، در حقیقت به همه این کار هایی که برای نمایش به کاربر قرار داده اید "آن پیج" می گویند. در مورد "آن پیج" در مقالاتی به صورت کامل و مفصل آموزش قرار داده ایم. و حالا به آن چیز هایی که دیگر وب سایت ها در مورد وب سایت شما می گویند "آف پیج" می گویند، مثل سایت هایی که به وب سایت شما لینک داده اند، مثلا راجع به آموزش و محتوای شما نظر داده اند و لینک شما را در سایت شان قرار داده اند. این لینک ها بی نهایت برای بهینه سازی و سئو وب سایت شما مفید هستند.

معرفی تکنیک های "بلک هت سئو" و "وایت هت سئو" برای بهینه سازی و سئو وب سایت

معرفی تکنیک های "بلک هت سئو" و "وایت هت سئو" برای بهینه سازی و سئو وب سایت
در اینجا لازم است یک نکته بسیار مهم بگوییم و آن هم این است که بعضی افراد برای اینکه این لینک ها را از وب سایت ها دریافت کنند، از بعضی سایت ها لینک می خرند. اینجا باید به شما بگوییم که هرگز نباید این کار را بکنید، هرگز سمت خرید لینک و بک لینک برای وب سایت تان نروید. چون که به این عملیات و تکنیک های اینچنینی که شما بطور غیر طبیعی لینک دریافت می کنید می گویند تکنیک های بلک سئو، این تکنیک ها ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهند ولی چیزی که هست این است که الگوریتم های موتور جستجو خیلی سریع این ها را شناسایی می کند و وب سایت هایی که از این تکنیک های بلک سئو استفاده می کنند را جریمه های سنگین می کند.
حقیقت این است که وب سایت های با اعتبار بالا نزد گوگل، آن وب سایت هایی هستند که اعتبار شان را با بهینه سازی و سئو وب سایت شان برای موتور های جستجوگر بالا برده اند. موتور های جستجو اولویت را به کسانی می دهد که وب سایت شان را بهینه کرده اند یعنی اگر خزنده یا کراولر گوگل وارد وب سایت شما شود و به مشکل بر بخورد وب سایت شما را جریمه خواهد کرد. بنابر این بهینه سازی و سئو برای این است که وب سایت را هم برای کاربران و هم برای کراولر و خزنده های گوگل آماده کنید. مثلا یک کار هایی را باید داخل صفحه سایت انجام دهید، مثل استفاده از عنوان، استفاده از کلمات کلیدی و استفاده از تصاویر، و یک کار هایی هم پشت پرده صفحات سایت باید بکنید. مثل سایت قرار دادن مپ، قرار دادن تگ ها و متاتگ ها، چون این متاتگ ها هستند که به خزنده گوگل کمک می کنند که کدام صفحه را ایندکس کنند و کدام صفحه را ایندکس نکنند.
موتور جستجو وقتی میبیند که شما تمام این قوانین را رعایت کرده اید و به آن احترام گذاشته اید، به شما امتیاز و اعتبار می دهد و مجموع این امتیاز و اعتبار هاست که رتبه وب سایت شما را در لیست نتایج جستجو بهبود می بخشد.
پس تا اینجا "آن پیج" آن کار هایی است که شما توی صفحه ی وب سایت می گذارید، و کاربران و موتور جستجو آن را می بینند یعنی در واقع عملیاتی که ما روی آن ها کار می کنیم. و "آف پیج" آن کار هایی است که سایت های دیگر راجع به وب سایت شما می کنند مثل لینک هایی که به وب سایت شما می دهند، متن هایی که راجع به وب سایت شما می نویسند و در کل عملیاتی که خارج از وب سایت برای سایت شما اتفاق می افتند.

جمع بندی مقاله نحوه عملکرد موتور های جستجوگر

جمع بندی مقاله نحوه عملکرد موتور های جستجوگر
اگر بخواهیم نحوه عملکرد موتور های جستجوگر را جمع بندی کنیم به این صورت است که اسپایدر یا ربات یا کراولر یا خزنده ها وارد وب سایت شما می شوند، سایت شما را بررسی می کنند لینک ها را دنبال می کنند و لینک ها را جمع آوری کرده و وارد دیتابیس یا پایگاه داده ی خود می کنند. بعد الگوریتم ها وارد عمل می شوند، و آن لینک ها و اطلاعات را بررسی می کنند. الگوریتم ها آن پیج و آف پیج شما را به خوبی بررسی می کنند و مواردی مثل سرعت لود سایت شما، استفاده ی بهینه از تصاویر، بهینه سازی متن، بهینه سازی ویدیو ها و مواردی از این دست را در نظر می گیرند، تمام این موارد به اضافه همه آن چیز هایی که برای بهینه سازی و سئو وب سایت لازم هستند را در قسمت مقالات وب سایت به طور کامل بررسی کرده و آموزش داده ایم. و در نهایت حاصل این دو بخش در موتور های جستجو رتبه و امتیاز و اعتبار سایت ها را مشخص می کند، و هر وب سایتی که امتیاز و رتبه ی بهتری از الگوریتم های موتور های جستجوگر دریافت کند در لیست نتایج موتور های جستجوگر جایگاه بالاتری دریافت خواهد کرد.

تماس با آگهی دهنده ( گروه وب سایت وان گروه وب سایت وان ) -- در مورد : نحوه عملکرد موتور های جستجوگر

نام :

ایمیل یا تلفن:
متن:

آگهی های ویژه مرتبط : نحوه عملکرد موتور های جستجوگر


آگهی های مرتبط رایگان نحوه عملکرد موتور های جستجوگر



عضویت در خبرنامه

پیام مدیر
با سلام و درود
وب سایت تهران تجارت با گرافیک جدید و امکانات بیشتر جهت سرویس دهی بهتر به شما عزیزان راه اندازی شد
تهران تجارت
ارتباط با ما
  • شیراز، خیابان همت شمالی (معلم به سمت قصرالدشت)، بین کوچه 10 و 12،ساختمان راستین , واحد 1
  • 09171151497 ساعات اداری 13-8